KATILIM SİGORTACILIĞI (TEKAFÜL) ve BANKASURANS ETKİSİ

Tekâfül Sigortacılığı İslam dünyasında çeşitli ülkelerde, farklı yorumlarla uygulanmaya devam etmekte, ülkemizde ise 2011 yılı itibariyle Neova Sigorta ile başlayan bu süreç 2017 Aralık ayında Katılım Sigortacılığı Yönetmeliği ile mevzuatsal kimlik kazanarak gelişip büyümeye devam etmektedir. Katılım Sigortacılığı ifadesi ise ilk olarak Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) ve Türkiye Katılım Bankaları Birliği (TKKB) 21 […]

Katılım Sigortacılığı

Katılım Bankacılığının gelişimi Ülkemizde seksenli yılların başında konvaksiyonel bankacılığın alternatifi olarak ortaya çıkmıştır. Amaç faizden farklı olarak kar / zarar ortaklığına katılım esasını öngörmektedir. Aynı şekilde sigortacılık alanında da hassasiyeti olan kişiler içinde faizsiz sigortacılık yapan şirketler ortaya çıkarak bu alanda ki boşluğu doldurmaya çalışmışlardır. Yasal bir düzenleme olmamasına rağmen katılım sigortacılığı yapmaya çalışmışlardır. Katılım […]

Sigorta Sektörü Insurtech ile Gelişecek

Dünyada her şey hızla değişmekte ve hiçbir şey dünle aynı kalmamaktadır. Özellikle teknoloji alanındaki değişimler inanılmaz bir hız ile sürmektedir. Dijital çağ ile birlikte online yaşamaya başlayan kullanıcıların; gündelik yaşantıları oldukça kolaylaşmış ve birçok sektörün işleyiş şekli değişmiştir. Bu noktada sigorta sektöründe devrim niteliğinde projelerin doğmasını sağlayacak bir kavramdan bahsetmek istiyorum, InsurTech. Bize bahşedilen hayat, […]

Otomatik Katılım Sistemi Nedir?

Bireylerin emeklilik dönemleri geldiğinde çalıştıkları dönemdeki yaşam standartlarını sürdürebilmeleri amacıyla ikinci emeklilik geliri sağlamayı amaçlayan Bireysel Emeklilik Sisteminde devrim niteliğinde bir kararla 01.01.2017 tarihinden itibaren 45 yaşını aşmamış çalışanlar sisteme otomatik olarak dahil olacaklardır. Böylece ülkemizde de, Dünya’da uygulamaları başlamış olan Otomatik Katılım Sistemi (Auto Enrollment) yerini almıştır. Yeni sistem ile, kişilerin çalışma döneminde sahip […]

Online Pazarlama

Teknolojinin bu denli gelişmediği dönemlerde pazarlama faaliyetleri için yüz-yüze temas büyük bir öneme sahiptir. Bu tip pazarlama ise belirli bir yatırımın -insan gücü, reklam faaliyetleri gibi- gelişim içerisinde olmasını zorunlu kılmaktadır. Günümüzde ise bu tip pazarlama faaliyetleri çok daha hızlı ve kolay olmaktadır. Geçtiğimiz 10- 15 yılda internet üzerinden satış yapan firmaların sayısındaki hızlı artış, […]