Dijital Çağda Sigortacılık?

Hızla gelişen bilgi çağının insanlara sağladığı yenilikler ve avantajlar şirketler nezdinde de kaçınılmaz bir değişimi de getirmektedir. Bu değişimlerden de sigorta pazarı da çok büyük etkilenmektedir. Teknolojik atılımlar, dataların büyümesi, ihtiyaçların günün koşullarına göre değişmesiyle birlikte daha hızlı ürün çıkarma, kişiye özel hizmet vermek, sosyal medya alanında kendini göstermek gibi rekabetin yoğun olduğu bir durumu ortaya çıkarmaktadır. Hatta bu durum önümüzdeki dönemde katlanarak artacak bu hıza ayak uyduramayan şirketler zor durumda kalacaklarıdır.

Özellikle mobil uygulamalar, etkin iş akışı uygulamaları, zaman kavramı, maliyet yönetimi, rekabet baskısı.. İşte bu koşullara daha hızlı cevap verebilmek adına şirketlerin digital poliçe üretme sistemlerine yatırım yapmaları çok daha önemli hale gelmiştir. Digitalleşen sigorta işlemleri ile şirketler daha az maliyetler ile müşteri odaklı , hızlı ve dinamik bir döngüsü olan sitemler üzerinden müşterilerine ulaşmış olacaktır.

Sigorta sektörünün üretim payında önemli bir yer sahip olan banka satış kanalı da bu değişimlerden etkilenmektedir. Özellikle bankacılık alanında yapılan teknolojik yatırımlar bu alanı kullanmak isteyen sigorta şirketlerini de kendilerini yenileme ve rekabete ayak uydurmaya zorlamaktadır. Böylece bankacılık ve sigorta sektörü dinamik bir yapıya girerek nihai tüketici için olumlu sonuçları doğurmaktadır.

Sonuç olarak bankacılık ve sigortacılık sektöründeki bu teknolojik değişim fırsatları avantaja çevirerek pazar paylarını arttırmaları için şirketlere önemli bir olanak sağlamaktadır. Gelecekte bu digital teknolojik yatırımlara önem veren şirketler karlılıkta da ön planda olacaklardır.

ZAFER ÜNAL

0 cevaplar

Cevapla

Yorumunuzu bizimle paylaşmak ister misiniz?
Düşüncelerinizi bizimle paylaşın!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.