Online Pazarlama

zafer1-2Teknolojinin bu denli gelişmediği dönemlerde pazarlama faaliyetleri için yüz-yüze temas büyük bir öneme sahiptir. Bu tip pazarlama ise belirli bir yatırımın -insan gücü, reklam faaliyetleri gibi- gelişim içerisinde olmasını zorunlu kılmaktadır. Günümüzde ise bu tip pazarlama faaliyetleri çok daha hızlı ve kolay olmaktadır.

Geçtiğimiz 10- 15 yılda internet üzerinden satış yapan firmaların sayısındaki hızlı artış, online platformlardaki pazarlama faaliyetlerinin gelişmesini sağlamıştır.
Online platformlar üzerinden yapılan satış/pazarlama doğru kullanıldığı takdirde daha hızlı ,çok daha az maliyetli, hem de daha kârlı sonuç vermektedir. Online pazarlama özellikle iletişim teknolojilerinin gelişim göstermesi ile yeni bir satış kanalı olarak hayatımıza girmiştir.

Online pazarlama ile şirketlere yeni bir tedarik zinciri, ürün dağıtım hizmeti, üretim maliyetinde azalma, doğrudan satış ve ekonomik açıdan yaşamsal alanlar gibi daha birçok fırsatı da beraberinde getirmiştir.

Online Pazarlama ve Sağladığı Yararlar;

Şirketlerin büyüklüklerine bakılmaksızın internet üzerinden yapılan pazarlama sayesinde, kendilerinden büyük rakipleriyle rekabet edip, büyük kârlar elde edebilmektedirler.

Online pazarlama, potansiyel müşteri kitlelerine ulaşma şansı yakalanmasını, bunu yaparken çok daha az maliyetlerle kârlılıkları artmaktadır. Yapılan CRM çalışmaları ile müşterilerin kişisel ihtiyaç ve zevkleri doğrultusunda ürünler geliştirilerek yapılan pazarlama faaliyetleri sayesinde müşteri memnuniyeti sağlanmış olacaktır.

Online satışın şirketlere sağlayacağı faydaları aşağıdaki gibi özetleyebiliriz;

Geniş Pazar : E-ticaret sayesinde potansiyel müşteriler dünyanın herhangi bir yerinde olsa da pazara sunulan ürünler hakkında bilgi sahibi olabilir, satın alma işlemini yapabilecektir.

Müşteri Bilgileri Veri Tabanı : Müşterilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında analizler yapılarak, satın alma alışkanlıklarına göre farklı pazarlama stratejileri geliştirmeleri sağlanacaktır.

Maliyetlerin Düşmesi : Doğru ve planlı bir şekilde yapılan pazarlama faaliyetleri sayesinde hedef kitlelere daha düşük maliyetle ürün pazarlayarak kârlılıklarını arttıracaktır.

7/24 Pazarlama: Online pazarlama sayesinde 7/24 pazarlama faaliyetleri yapılarak yılın tamamında satış yapılması sağlanmaktadır.

Online Satışın Dünya ve Türkiye’deki Durumu;

• Türkiye’de e-ticaretin 2015 yılı hacmi 25 milyar TL olarak gerçekleşmiştir.
• E-ticaretin genel perakende içindeki payı ise 1,3’dür. Bu payın dünyada ortalaması yüzde 7’dir.,
• Türkiye’de 2016 yılı sonunda e-ticaret hacminin 31 milyar TL civarına, e-ticaretin toplam perakende alışverişlerine oranının da yüzde 2’ye çıkması beklenmektedir.

Kaynak: Positive a Digital Approach

Sonuç olarak; daha gidilecek çok yolumuz var…

ZAFER ÜNAL

0 cevaplar

Cevapla

Yorumunuzu bizimle paylaşmak ister misiniz?
Düşüncelerinizi bizimle paylaşın!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.