Dünya devi Google dijitalde nasıl bu kadar başarılı olabildi?

Evet, daha önceki yazılarımızda 2020’ ye kadar Dijital sigortacılık konusunda bizleri neler beklediğini rakamlar  ile ortaya koymaya çalışmıştık. Bu yazımızda da o rakamları destekleyen birkaç bilgiyi sizler ile paylaşıp Google ile ilgili çok faydalı olduğuna inandığım bilgilerden bahsedeceğim.

Global e-ticaretin tüm dünya genelinde toplam ticaret içindeki oranı %10,4 olarak ölçümleniyor, ülkemizde ise bu oran %1,3 . Yani e-ticaret için gidilecek yol çok açık. Bu veri sigortacılığı da olumlu yönde etkileyecektir.

İnternet kullanımı ile ilgili yeni edindiğimiz bilgiler ise hem on line alışveriş hem de dijital sigortacılık açısından bizleri yine sevindirecek ve cesaretlendirecek boyutta. Ülkemizde hali hazırda her 100 evden 49’unda internet kullanıldığı ve bu 49 evin e-ticaret tercih oranları %27 olarak ölçümlenmiş. Bir başka ifadeyle her 4 internet kullanıcısından 1 ‘i on line alışveriş yapıyor. Artık büyük marketlere gidip alışveriş yapmaktansa internetten seçerek kapıya gelmesini bekleyenlerden birisi de benim.

Biz dönelim Google a ve konuyu başka bir boyuta taşımaya çalışalım;

Google ın nasıl dünyanın en büyük devlerinden birisi haline geldiğini ilk ağızdan yani eski CEO’ su Eric Schmidt ve Kıdemli Başkan Yardımcısı Jonathan Rosenberg tarafından anlatan “Google Nasıl Yönetiliyor”  adlı kitaptan birkaç alıntı yaparak Dijital bir şirketin nasıl başarılı olabildiği bilgisini de paylaşmak isterim:

  • Google’ ı bilgisayar merkezli bir marka değil; mobil odaklı bir dünya haline getirmeye çalışmaları,
  • Google Glass’ ın ilk prototipini yalnızca 90 dakika gibi bir sürede çıkarmaları,
  • Üretken akılların şirket kültürünü oluşturmada en öncelikli sırayı almaları,
  • Google AdWords’ un nasıl multi-milyar dolarlık bir iş haline geldiği, (kitabın 44. ve 45. Sayfaları özellikle ilginizi çekecektir)
  • Büyük sorunları alışılmamış şekillerde çözecek teknik bilgiye güven; gelire değil, büyümeye göre kendini hazırla ve harika ürünlerin pazarı herkes için geliştirmesine izin ver,

 

Bir sonraki yazımızda Google ile ilgili ilginizi çekebilecek bilgiler vermeye devam edeceğim.

Dijital ile kalmaya devam edin…

 

Şubat 2016

GÖKHAN CAVKAYTAR

0 cevaplar

Cevapla

Yorumunuzu bizimle paylaşmak ister misiniz?
Düşüncelerinizi bizimle paylaşın!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.