Dijital Sigortacılık ve Sosyal Medya

Sosyal Medya ve Ditijal Dünya ile ilgili yaşanan gelişmeler bugünlerde en çok araştırılan ve tartışılan konuların başında geliyor. Biz de sigortacılar olarak bu tartışmaların dijital sigortacılık alanı ile oldukça hareketli zamanlar geçiriyoruz. Önce kısaca Sosyal Medyanın tanımı yapmalıyız belki de: Sosyal Medya, kişinin kendisinin ürettiği içeriği, yayınladığı ve paylaştığı her türlü platformun genel adı olarak karşımıza çıkıyor. Sosyal Medya ile klasik medyanın en dikkat çekici farkı, sosyal medyada karşılıklı bir iletişimin söz konusu olmasıdır. Yani kişilerin birbirleri ile, kurumların kişilerle doğrudan iletişim kurabildiği ve geri dönüş alabildiği bir platformdur.

Sosyal Medyanın en büyük avantajlarından birisi küçük maliyetler ile büyük kitlelere ulaşabilmesidir. Tabii burada hedef kitle ve potansiyel müşteriler ile doğru ve sağlıklı bir iletişimin kurulması gerçeğini de göz ardı etmemek gerekiyor. 2015 yılı içerisinde yapılan bir araştırmaya göre Dünya nüfusunun %35′ i interneti %26′ sı ise sosyal ağları kullanıyor ve Dünya’ da internet kullanıcısı oranı 2010 yılından beri 2 katına çıkmış durumda. Bu veri bile önümüzdeki 5 yıl içerisinde internet kullanım oranının hangi noktalara geleceğini göstermesi bakımından oldukça çarpıcı sonuçlar içeriyor.

Türkiye’de de internet kullanımının her geçen gün arttığını söylersek sanırım yanılmamış oluruz. Toplam nüfusun %45′ i internet kullanmakta olup; facebook kullanımında da Dünya’ da 6.sırada olduğumuzu öğrenmek de ayrıca ilginç bir haber olarak karşımıza çıkıyor. Peki bu rakamların sigortacılık sektörüne nasıl yansıyacağını birlikte tahmin etmeye çalışalım: Türkiye’de sigorta sektörünün 2023’te hayat dışı sigortalarda 4 kat büyümesi ve 63 milyar TL’ye ulaşacağı beklentisinden hareketle sosyal medyanın hergün çığ gibi büyümekte olduğunu ve gerek sigorta şirketlerinin gerekse bankaların buna hızlıca ayak uydurma zorunluluğunu da göz ardı etmemeliyiz diye düşünüyorum.

Ericsson’ un son yayınladığı mobilite raporunu da dikkatle incelemenizi öneririm. Gelişmiş mobil teknolojinin 2020′ ye kadar tüm Dünya’ da yaygınlaşacağı ve nüfusun %70′ inin akıllı telefon kullanacağı gerçeğinden hareketle hem internet hem de akıllı telefonlar gibi günlük hayatımızın vazgeçilmezi olmuş ve müşteriye en kolay şekilde dokunabileceğimiz mecraları da daha efektif kullanmamız gereği kaçınılmaz hale geliyor.

Bir sonraki yazımızda bu konuyu biraz daha detaylı olarak inceleyebilmeyi ümid ediyorum. Hepinize şimdiden dijitalle dolu bol yenilikçi günler dilerim…

 

GÖKHAN CAVKAYTAR

0 cevaplar

Cevapla

Yorumunuzu bizimle paylaşmak ister misiniz?
Düşüncelerinizi bizimle paylaşın!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.