Dijital Dünyanın Sigortacılığa Etkisi

B-gokhanHerkese tekrar merhaba, bu ay yazımızı 2016 yılı verileri ile harmanlamaya çalıştığımız Dijital Dünyanın Sigortacılığa etkisi başlığında irdelemeye çalışacağız.

Pwc’nin hem geçmiş dönem verileri hem de 2020’ ye kadar yaptığı öngörüleri incelediğimizde oldukça çarpıcı ve önemli bazı bilgilere ulaşıyoruz:

Günümüz sigortacılığında müşterilerle gittikçe daha fazla dijital iletişim kurmak, hem dikkat çekmek hem de ürün ve hizmetlerin öne çıkmasını sağlamak için kritik öneme sahip. Genel sigorta tüketicilerinin %70’i, artık ürün veya hizmetleri satın almadan önce araştırma yapmak için dijital bir platformdan (ürün karşılaştırma web siteleri, sigorta siteleri ve sosyal medya) yararlanıyor,

Aynı zamanda sigorta poliçesi satın alan müşterilerin %25’i internet üzerinden (internet cihazlarını veya mobil cihazları kullanarak) satın alma işlemini gerçekleştiriyor. Bununla birlikte, sosyal medya ve internet karşılaştırma siteleri sayesinde, müşterilerin ürün ve hizmetleri keşfetme ve karşılaştırma kabiliyetleri gittikçe gelişiyor,

Ankete katılan ve en az bir sigorta poliçesi almış kişilerin yaklaşık %65’ i sigortacılarına kendilerine en uygun hizmeti (daha geniş teminat daha ucuz prim) sağlamaları karşılığında kendileriyle ve yaşam tarzlarıyla ilgili daha fazla bilgi sunmaya hazır olduğunu gösteriyor,

Yine ankete katılanların yaklaşık %70’ i poliçe satın aldığı şirketten farklı bir sigorta şirketinin aplikasyonunu download etmeye gönüllü olduğunu gösteriyor.

Araştırma bu şekilde uzayıp gitmekle birlikte başta Avrupa ülkeleri olmak üzere neredeyse tüm Dünyanın dijitalleşme konusunda kat ettiği yolu gösteriyor. Bundan sonra bu yolun daha hızlı kat edileceği de aşikâr.

Türkiye’ de durum buna benzer ve Y kuşağı ve sonrasında gelişen dijital kuşağın da bu yolda ilerliyor olması bize önemli argünamlar sunuyor. Hazır konusu gelmişken Türkiye’ nin nüfusunun 2015 itibari ile 78 milyon 741 bin olduğu ve bu nüfusun içerisinde genç olarak adlandırabileceğimiz (15 – 24 yaş) yaklaşık 13 milyon kişi olduğu (%16,5) göz önüne alındığında teknolojiyi çok fazla kullanan bu kesimin geleceğin sigortacılığına da ışık tutacağı da tartışmasız bir şekilde karşımıza çıkmaktadır…

Biz sigortacılara düşen en önemli görevlerden bir tanesi de bu genç kuşağa oturdukları yerden tüm sorularına yanıt verebilecek ve akıllarında en ufak bir soru işareti bile bırakmayacak uygulamaları hazırlamak ve onları mümkün olduğunda doğru anlamak şeklinde olmalıdır. Hemen altta yer alan resme sadece dikkatli bakmayıp aynı zamanda dikkatli bir şekilde anlamaya da ihtiyacımız var:

dijital-dunyanin-sigortaciliga-etkisi

Dijital ile kalmaya devam edin…

Aralık 2016

GÖKHAN CAVKAYTAR

0 cevaplar

Cevapla

Yorumunuzu bizimle paylaşmak ister misiniz?
Düşüncelerinizi bizimle paylaşın!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.